La Cerdanya a Quatre Potes
Equirutas Pirineo
Cavalls de La Llosa

Castellano Català English
       Nuestras rutas
El Cadí, La Serra i el Parc
Durada del recorregut: 28 hores d'equitació en cinc jornades
Llargada: 140 km en tota la ruta
Punt més alt de la ruta: coll de Pendís a 1950m.
Dificultat física: Alta Dificultat Tècnica: Alta
Preu:  a comfirmar

En cinc etapes donarem el tomb a la Serra del Cadí per la vall del riu Segre, la vall de La Vansa i la del Saldes. Una volta pel Parc Natural del Cadí-Moixeró.

1ª Jornada: De Prullans fins a Vilanova de Benat, un poblet proper a la Seu d'Urgell, la ruta segueix un conjunt de corriols al peu de la Serra del Cadí. L'etapa és dura i llarga però agraïda i d'un paisatge espectacular. La nit en un hotel de la Seu d'Urgell.

2ªJornada: De Vilanova a Tuixén, atravessarem el Cadí per entrar a la vall de la Vansa. Passarem per la cara sud del Cadí, un espai gairebé despoblat i amb molt poc turisme. Passarem la nit en un alberg.

3ªJornada: De Tuixén a Saldes. És una jornada d'alta muntanya, on seguirem la variant del Camí dels Bons Homes que porta fins a Solsona, tot voltant la mítica muntanya del Pedraforca. A Saldes estarem en l'Hotel Saldes.

4ªJornada: De Saldes a Bagà (Santuari de Paller). La ruta travessa la vall del Gresolet que està al peu del Pedraforca i puja per una fageda fins el coll de Jou on enllaçarem el camí que ens porta a Bagà. Dormirem a l'alberg del Santuari de Paller a prop de Bagà.

5ªJornada: De Bagà a Prullans, tot seguint el Camí dels Bons Homes, passarem el coll Escriu, el refugi de Sant Jordi i arribarem a la Cerdanya pel coll de Pendís. Baixarem cap a Bellver i Prullans. Farem la cloenda a la Fonda Biayna amb un bon sopar i dormir. Comiat al matí següent.

Volver a rutas

* La condición de dificultad se entiende siempre para jinetes que dominen perfectamente los tres aires de la equitación, y el total dominio del caballo tanto montados como desmontados. Siendo importantísimo saber llevar el caballo a pie y a la mano, saber montar y desmontar ágilmente en cualquier punto.

* La condición de dificultad técnica de los caballos, se entiende que son animales acostumbrados a estar en grupo y cerca de los demás caballos, que conocen los cercados eléctricos y de carácter tranquilo. Es difícil el llevar caballos enteros o sementales, no solo por problemas con los compañeros de ruta si no por los caballos que viven en libertad el las montañas en donde haremos noche.

* Todas nuestras rutas transcurren por alta montaña y es posible repentinos cambios de tiempo, por tanto es muy importante que los equipos de lluvia y contra el frío sean de alta calidad así como también el calzado de alta montaña, y polainas.

* También realizamos rutas a medida para grupos cerrados.

* Las Gites d’etapa es un tipo de hosteleria parecido a los refugios de montaña, en que los dormitorios son para varias personas y algunas el servicio de comedor se realiza entre todos.

Volver a rutas

© 2018 La Cerdanya a Quatre Potes | Ctra. N. 260, Km. 200 - 25700 Prullans | Nota legal